תחומי פעילות - שער

 

למעוניינים בהגשת מועמדות לשנת תשע"ח
 

ראשית קרא/י את קול הקורא לחצ/י כאן לקריאת ה"קול קורא"

 
מידע למועמדים:
1. תהליך המיון לשנת תשע"ח יתקיים בחודשים יולי- אוגוסט.
2. יש לשלוח את הטפסים הנדרשים לכתובת  :
צילום ת.ז , אישור על שירות לאומי / תעודת שיחרור מהצבא, גיליון ציונים,מכתב פניייה אישית בו תציג/י את עצמך ואת הסיבות בגללן את רוצה לקחת חלק בתכנית, מכתב המלצה ממקום עבודה/מקום פעילות בעברר  (ההמלצה יכולה להיות תעודת הצטיינות ו/או על פעילות חברתית וערכית)
 
  שימו  לב - יש לכתוב בנושא המייל : שם הסטודנט , ת.ז - טפסים להרשמה ראשונית 
 קול קורא מלגות סודקות
 
 

 

סדר ט"ו בשבט בפרדס כץ

שבוע לאחר ט"ו בשבט, נערכה התכנסות בפרדס כץ במטרה לחגוג את ההישגים בשתי תכנית הפועלות בשכונה: "הנוער של אלה" ותכנית המלגות על-שם איידה. התכנית "הנוער של אלה" חושפת תלמידים ותלמידות בתיכונים של פרדס כץ לתחומים של תרבות, מדע, ציונות וקריירה עתידית.

מפגש ילדים בסיכוי בפרדס כץ

בשבוע שעבר (2/4/14), סטודנטים המשתתפים בתכנית המלגות על-שם איידה, לקחו חלק בסדנא בהנחיית הגב' הילה לוי, מנהלת התכנית, בה צללו אל מעמקי דיון על התלמידים אותם חונכים בתכנית. הנושאים העיקריים שעלו לדיון היו עבודה עם נוער בסיכוי, דילמות העולות בזמן עבודה שכזו, וכיצד לערב הורים ומודלים לחיקוי אחרים. חלק גדול מהשיח היה סביב אחריות – איפה בן או בת הנוער אחראים לגורלם, ומתי על החברה לקחת אחריות. הסטודנטים, מכירים היטב את המסע המורכב שעל הילדים לעשות, מכיוון שעשו אותו בעצמם. כך נוצרת עבודה קהילתית בין הסטודנטים לבין התלמידים, אשר יהיו בתקווה יום אחד סטודנטים בעצמם.

תכנית מלגות על שם איידה

מתוך אמונה שהסטודנטים מייצגים את מה שהילדים אף לא חולמים עדיין להשיג, 'כל ישראל חברים' זיהתה את הקשר המיוחד, והגתה תכנית שמטרתה לחזק את הקשר הקהילתי, ולקשר בין הסטודנטים לבין התלמידים. במסגרת התכנית, כל סטודנט שמקבל מלגה תורם בסייעו לתלמידים הלומדים בבית-הספר אותו סיים בעצמו רק לפני מספר שנים.
בישראל, תעודת הבגרות מקנה כרטיס כניסה ללימודים גבוהים ופותחת דלתות ואפשרויות. אנו מאמינים כי כל ילד וילדה זכאים להזדמנות שווה בחיים, וכי המפתח לפיתוח קריירה הוא השכלה אקדמית. לכן, אנו עושים את המירב לסייע ליותר ויותר תלמידים מהפריפריה החברתית בישראל להצליח בבחינות הבגרות על מנת לסלול את הדרך ללמודים גבוהים.

התכנית שמה לעצמה למטרה להמשיך וללוות בוגרים גם אחרי קבלת תעודת הבגרות. מימוש מטרה זו נעשה באמצעות ליווי הבוגרים במהלך הלימודים האקדמאיים והכשרתם למצוינות ולמציאת עבודה ההולמת את כישוריהם. התכנית פועלת על בסיס המכנה המשותף בין הסטודנטים לתלמידים - שניהם מגיעים מאותו המקום.

בשנת הלימודים תשע"ו פעלה התכנית בשני בתי-ספר בשכונת פרדס כץ בבני ברק ובבית הספר מקוה ישראל בחולון. להלן נתונים משנת הפעילות:

בשנת תשע"ו השתתפו בתכנית 38 מלגאים.

כל סטודנט השקיע 90 שעות בחונכות. סה"כ הושקעו מעל ל- 3,400 שעות חונכות פורמליות. במרבית המקרים נוצר קשר משמעותי בין המלגאים לתלמידים והם המשיכו לחנוך אותם מעבר לחובות המלגה.

באמצע שנת הלימודים נוסף לתכנית  ביה"ס (מקוה ישראל).

 גרף 1: השוואת ממוצע ציונים- תחילת שנה לעומת סוף שנה (בנקודות)

גרף א

גרף 2: שיפור ממוצע בציון (בנקודות)

גרף ב

כיום בשער מעל 200 מתנדבים, אשר הינם כח מניע ומעשי בתהליך חינוכי וארוך טווח. הם מהווים סוכני שינוי, מודלים לחיקוי ועמודי תווך בחייהם של אלפי תלמידים השואפים לעתיד טוב יותר.
אנו מזמינים חברות , ארגונים, יזמים, מרצים ואנשים פרטיים לחבור אלינו לתכניות שער. אנחנו זקוקים לכם כדי לעזור לתלמידים מהפריפריה להתקדם ולפרוץ את תקרת הזכוכית בדרך לעתיד טוב יותר ובו אפשרויות, שאיפות וחלומות.
• מתן הרצאות לתלמידים בבית הספר
• ארגון סיורים במפעלים ותעשיות
• תמיכה בהסעות לביקורים במפעלים
• מתן מלגות לסטודנטים עבור תגבורי התלמידים
• הזמנה לביקורים במעבדות חקר
• מתן חיזוק במקצועות הליבה באופן רציף בתחומים: מתמטיקה, מדעים פיזיקה, כימיה ואנגלית
• מנטורים לסטודנטים בתחילת דרכם המקצועית
• אחר

לפרטים ויצירת קשר: רינת כהן - מנהלת תחום התנדובת

טל: 03-6358683

מייל:

הישגים שערים לבגרות

תכנית "שערים לבגרות" נועדה לסייע לבתי הספר לשמש מקפצות לבגרות באמצעות מודל עבודה ייחודי. כדי לקדם את התלמיד, העבודה נעשית בשיתוף פעולה עם מנהיגות בית הספר, מתוך אמונה שחיזוק המערכת והקניית כלים להתנהלות נכונה ולהתייעלות, יובילו לשינוי עמוק ובר-קיימא.

התכנית כוללת תהליך מקיף האורך ארבע-חמש שנים בכל בית ספר, ושמתמקד בהיבטים הבאים:
• ייעוץ ארגוני – קידום בנייתו של הצוות המוביל
• ייעוץ פדגוגי – יצירת כלים ושפה בית ספרית בראייה שש שנתית
• ייעוץ מקצועי – במטרה לייעל את שיטות ההוראה
• שעות תגבור ומרתונים – במיוחד לקראת בגרויות
מטרת התכנית היא לפתח, ליצור ולשמר מאגר ידע חינוכי בקרב בית הספר ובכך ולוודא שהמקפצה החינוכית שנוצרה במהלך השנה תשרת את הדורות הבאים ותעזור לבני הנוער לשבור את מעגל העוני.

להלן הישגים משנת הלימודים תשע"ו:

  •       בתי-ספר שהתחילו את התכנית ב-40-45% זכאים לבגרות, עלו בממוצע ל-84% זכאים בגרות לאחר ארבע שנים של יישום התוכנית.
  •       בית ספר העומד  ביציבות מזה 4 שנים על מעל ל- 88% זכאים לבגרות.
  •       בתי-ספר העומדים ביציבות  מזה 3 שנים  על מעל ל- 82% זכאים לבגרות.
  •       בתי-ספר העומדים ביציבות  מזה 3 שנים  על מעל ל- 90% זכאים לבגרות.
  •       שערים לחלום: תכנית למחנכים ליצירת מוטיבציה- מגוון שיטות וחומרי הוראה פותחו למען מחנכים על-מנת לתת להם את הכלים הנחוצים להם למתן חינוך איכותי יותר ולהטמעת מוטיבציה בקרב תלמידיהם.
  •      תספה: שערים לבגרות לנערות ממוצע אתיופי-באחד מבתי-הספר המשתתפים בתכנית זה מספר שנים, השתתפו 25 נערות ממוצא אתיופי בפרויקט ייחודי שמתמקד בהעלאת אחוז הזכאות לבגרות בהתבסס על צרכיהן הייחודיים. 87% מהנערות עברו בהצלחה את הבחינות אליהן ניגשו.
  •       הגרפים הבאים מציגים לדוגמא את העלייה באחוז הזכאות בבתי"ס בהם הוטמעו מרכיבי התכנית:

בית ספר אבית ספר ב

בית ספר ג

בשנת הלימודים תשע"ז מעל 5,000 תלמידים וכ-300 אנשי צוות מושפעים מהתכנית!

הישגים - סודקות את תקרת הזכוכית

 

בתי-ספר באזורים של פריפריה חברתית ניצבים בפני קשיים רבים הנובעים ממחסור בתקציבים, מרמת מודעות נמוכה של ההורים לחשיבות ההשכלה, ממיעוט במודלים של קריירה בסביבה ולעיתים גם מקשיים בהשגת כוח האדם החינוכי המתאים, בייחוד לרמות הגבוהות של הלמידה. בתי-ספר אלה נאבקים פעמים רבות על עצם הזכאות לבגרות יותר מאשר על קידום לבגרות איכותית פותחת דלתות.

הישגים - ללמוד מחדש

מחקרים במערכת החינוך מצאו ש- 10% עד 15% מהתלמידים בכל בית-ספר סובלים מלקויות למידה, וקשיי קשב וריכוז ברמות משתנות. התכנית "ללמוד מחדש" נועדה לאפשר לתלמידים עם לקויות שכאלה, מהפריפריה החברתית בישראל, להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הטמון בהם ובכך להשתלב בכיתתם ובבית-ספרם באופן המיטבי.

תכנית המלגות על-שם איידה

אנו מאמינים כי כל ילד וילדה זכאים להזדמנות שווה בחיים, להשכלה גבוהה, לקריירה ולפרנסה ראויה. על-כן, ההשכלה היא המפתח להתקדמות בסולם החברתי ולפריצת מעגל העוני. חסמים סוציו-אקונומיים קשים מונעים מתלמידים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית הזדמנויות למידה, והם אינם זוכים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם. כתוצאה מכך, הם נדחקים לשולי החברה ומגיעים למצבי סיכון. כדי לשנות את המצב הקיים יש צורך במקפצה חינוכית וחברתית שתכלול ליווי, ייעוץ ותמיכה רגשית. רק כך נוכל לייצר רצף חינוכי-חברתי מהתיכון עד לאוניברסיטה.

ליצירת קשר: הילה לוי, מנהלת תכנית המלגות ע"ש איידה, 072-2566671 שלוחה 500 או שלוחה 505 ובמייל 

עמוד 1 מתוך 2