תחומי פעילות - שער

סדר ט"ו בשבט בפרדס כץ

שבוע לאחר ט"ו בשבט, נערכה התכנסות בפרדס כץ במטרה לחגוג את ההישגים בשתי תכנית הפועלות בשכונה: "הנוער של אלה" ותכנית המלגות על-שם איידה. התכנית "הנוער של אלה" חושפת תלמידים ותלמידות בתיכונים של פרדס כץ לתחומים של תרבות, מדע, ציונות וקריירה עתידית.

מפגש ילדים בסיכוי בפרדס כץ

בשבוע שעבר (2/4/14), סטודנטים המשתתפים בתכנית המלגות על-שם איידה, לקחו חלק בסדנא בהנחיית הגב' הילה לוי, מנהלת התכנית, בה צללו אל מעמקי דיון על התלמידים אותם חונכים בתכנית. הנושאים העיקריים שעלו לדיון היו עבודה עם נוער בסיכוי, דילמות העולות בזמן עבודה שכזו, וכיצד לערב הורים ומודלים לחיקוי אחרים. חלק גדול מהשיח היה סביב אחריות – איפה בן או בת הנוער אחראים לגורלם, ומתי על החברה לקחת אחריות. הסטודנטים, מכירים היטב את המסע המורכב שעל הילדים לעשות, מכיוון שעשו אותו בעצמם. כך נוצרת עבודה קהילתית בין הסטודנטים לבין התלמידים, אשר יהיו בתקווה יום אחד סטודנטים בעצמם.

תכנית המלגות ע"ש איידה- כל ישראל חברים-אליאנס
מבוסס על דו"ח הערכה ועל מידע בית-ספרי שנאסף על-ידי מובילי התכנית

זוהי השנה השישית בה כל ישראל חברים מפעילה את תכנית המלגות ע"ש איידה בשכונת פרדס כץ שבבני-ברק. בתכנית לוקחים חלק סטודנטים בוגרי בתי-הספר "רמז" ו-"נווה שרה, ותלמידים נוכחיים של בתי-הספר. הצורך בתכנית נובע מההכרה שלתלמידים בפרדס כץ ישנם חסמים סוציו-אקונומיים קשים ורבים המונעים מהם הזדמנויות למידה ומימוש פוטנציאל.

כיום בשער מעל 200 מתנדבים, אשר הינם כח מניע ומעשי בתהליך חינוכי וארוך טווח. הם מהווים סוכני שינוי, מודלים לחיקוי ועמודי תווך בחייהם של אלפי תלמידים השואפים לעתיד טוב יותר.
אנו מזמינים חברות , ארגונים, יזמים, מרצים ואנשים פרטיים לחבור אלינו לתכניות שער. אנחנו זקוקים לכם כדי לעזור לתלמידים מהפריפריה להתקדם ולפרוץ את תקרת הזכוכית בדרך לעתיד טוב יותר ובו אפשרויות, שאיפות וחלומות.
• מתן הרצאות לתלמידים בבית הספר
• ארגון סיורים במפעלים ותעשיות
• תמיכה בהסעות לביקורים במפעלים
• מתן מלגות לסטודנטים עבור תגבורי התלמידים
• הזמנה לביקורים במעבדות חקר
• מתן חיזוק במקצועות הליבה באופן רציף בתחומים: מתמטיקה, מדעים פיזיקה, כימיה ואנגלית
• מנטורים לסטודנטים בתחילת דרכם המקצועית
• אחר

לפרטים ויצירת קשר: רינת כהן - מנהלת תחום התנדובת

טל: 03-6358683

מייל:

הישגים שערים לבגרות

מבוסס על דו"ח הערכה בביצוע מחלקת הערכה של המכון לחינוך דמוקרטי, אוקטובר 2014 ועל מידע בית-ספרי שנאסף על-ידי מובילי התכנית

שערים לבגרות
בישראל, תעודת הבגרות מקנה כרטיס כניסה ללימודים גבוהים ופותחת דלתות ואפשרויות. אנו מאמינים כי כל ילד וילדה זכאים להזדמנות שווה בחיים, וכי המפתח לפיתוח קריירה הוא השכלה אקדמית. לכן, אנו עושים את המירב לסייע ליותר ויותר תלמידים מהפריפריה החברתית בישראל להצליח בבחינות הבגרות.

תקציר מחקר הערכה סודקות את תקרת הזכוכית

מבוסס על דו"ח הערכה בביצוע מחלקת הערכה של המכון לחינוך דמוקרטי, אוקטובר 2014 ועל מידע בית-ספרי שנאסף על-ידי מובילות התכנית

סודקות את תקרת הזכוכית
בתי-ספר באזורים של פריפריה חברתית ניצבים בפני קשיים רבים הנובעים ממחסור בתקציבים, מרמת מודעות נמוכה של ההורים לחשיבות ההשכלה, ממיעוט במודלים של קריירה בסביבה ולעיתים גם מקשיים בהשגת כוח האדם החינוכי המתאים, בייחוד לרמות הגבוהות של הלמידה. בתי-ספר אלה נאבקים פעמים רבות על עצם הזכאות לבגרות יותר מאשר על קידום לבגרות איכותית פותחת דלתות.

תקציר מחקר הערכה ללמוד מחדש

מבוסס על דו"ח הערכה בביצוע מחלקת הערכה של המכון לחינוך דמוקרטי בראשות ד"ר יעל שטימברג אוקטובר 2014

1. תכנית "ללמוד מחדש"

1.1 הקדמה
מחקרים במערכת החינוך מצאו ש- 10% עד 15% מהתלמידים בכל בית-ספר סובלים מלקויות למידה, וקשיי קשב וריכוז ברמות משתנות. התכנית "ללמוד מחדש" נועדה לאפשר לתלמידים עם לקויות שכאלה, מהפריפריה החברתית בישראל, להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הטמון בהם ובכך להשתלב בכיתתם ובבית-ספרם באופן המיטבי.

תכנית המלגות על-שם איידה

אנו מאמינים כי כל ילד וילדה זכאים להזדמנות שווה בחיים, להשכלה איכותית, לקריירה ולפרנסה ראויה. על-כן, המפתח להתקדמות בסולם החברתי ולפריצת מעגל העוני נמצא בתעודת הבגרות, בלימודים גבוהים ובבניית קריירה. אולם, חסמים סוציו-אקונומיים קשים מונעים מתלמידים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית הזדמנויות למידה, והם אינם זוכים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם. כתוצאה מכך, הם נדחקים לשולי החברה ומגיעים למצבי סיכון. כדי לשנות את המצב הקיים יש צורך במקפצה חינוכית וחברתית שתכלול ליווי לימודי ותמיכה רגשית. רק כך נוכל לייצר רצף חינוכי-חברתי מהתיכון עד לאוניברסיטה.

חדר ללמוד מחדש

כל הילדים זכאים ללמוד; זוהי זכות אנושית בסיסית. עבור ילדים הסובלים מלקויות למידה ומקשיי קשב וריכוז זכות זו אינה מובנת מאליה. ילדים אלה זקוקים לשיטות למידה אשר מותאמות לצרכים שלהם ועוזרות להם להתמודד עם הקשיים. למרות היכולות התקינות, ילדים אלה לרוב מתקשים לשמור על אותו קצב הלימוד עם חבריהם לספסל הלימודים. הקשיים והכישלונות הלימודיים שלהם מובילים להערכה עצמית נמוכה ולתסכול ההולך וגדל אל מול התהליך הלימודי כולו. רגשות אלה מתעצמים כשמדובר בילדים מאזורים מוחלשים, בהם יש נטייה להזניח או אף להתעלם מהקשיים שלהם בעקבות תנאים כלכליים מאתגרים וחוסר מודעות.

עמוד 1 מתוך 2