סודקות את תקרת הזכוכית

העצמה מגדרית של תלמידות בתחום לימודי המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה

'סודקות את תקרת הזכוכית' מבית 'כל ישראל חברים' היא תכנית העצמה מגדרית של תלמידות בתחום לימודי המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה, המעודדת מצוינות חינוכית בפריפריה.

התוכנית פועלת בבתי ספר במודל יישובי, בדגש על ערי הפריפריה. התכנית מגדילה את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה (STEM), המתמידות בלימודיהן, ומשיגות תעודת בגרות איכותית, המאפשרת המשך לימודים במוסדות השכלה גבוהה, בניית קריירה והגשמה עצמית ומקצועית.
במהלך מקיף של חמש שנים, מכיתה ח' ועד כיתה י"ב, התלמידות, הסודקות את תקרת הזכוכית, נחשפות לעולם האקדמי וחברות היי-טק, פוגשות מנטוריות המשמשות מודלים להשראה, משתתפות בסדנאות מגדר וההעצמה, ומקבלות תמיכה לחיזוק ההישגים הלימודיים, בדגש על מתמטיקה.

בוגרות התכנית מסיימות בית ספר תיכון עם תעודת בגרות איכותית, ומדווחות על עלייה בתחושת המסוגלות ומוטיבציה גבוהה לפיתוח קריירה בתחום הSTEM. רבות מן הבוגרות משרתות בצבא או בשרות לאומי בתפקידים משמעותיים, ובוחרות בלימודי המשך אקדמיים.
'סודקות את תקרת הזכוכית' פועלת בתמיכת פרופ' קולט לוינר ותורמים פרטיים נוספים, קרן אייזנשטאט, קרן מתנאל, קרן גודמן, יק"א, הפדרציה היהודית סנט לואיס, שיקגו וטוסון, חברת אינטל, IBA, פלטין, בנק הפועלים, דל טכנולוגיות, פרוקטר אנד גמבל, PAYPAL, אלביט, ARM, גולן טלקום.

'סודקות את תקרת הזכוכית' פועלת כעשור ומלווה מדי שנה כ-2900 תלמידות.