החל משנת 2001, החטיבה למצוינות חינוכית של הארגון פועלת בפריפריה החברתית והגיאוגרפית שלישראל. החטיבה מפעילה תכניות חינוכיות בבתי-ספר תיכוניים שש-שנתיים ויסודיים מתוך תפיסה מערכתית המכירה בשונות ומקדמת שוויון הזדמנויות, ובגישה הוליסטית ייחודית: כדי להביא לשינוי עמוק וארוך-טווח, היחידה מלווה תהליכים פדגוגים תוך התייחסות לכל המרכיבים הקשורים בתהליך- הצוות הניהולי, הצוות החינוכי, התלמידים והוריהם.
מטרתה העיקרית של החטיבה היא לתמוך בבתי-הספר בפיתוח מקצועי של הצוות החינוכי, תוך כדי יצירת מבנה ארגוני מתאים שיתרום לקידום פדגוגי. מטרה זו מושגת מתוך דיאלוג פתוח עם הצוות הניהולי של כל בית-ספר. החטיבה למצוינות חינוכית פועלת ביותר מ-40 בתי ספר ברחבי ישראל ומשפיע על חייהם של למעלה מ-23,000 תלמידים ו-2,000 מורים.
מור הסתכלה סביבה בבלבול: מימינה ומשמאלה זרמו תלמידים לכיתותיהם, כשהם מחליפים ביניהם בדיחות, מעיפים צ'פחות אחד לשני, ושרים בקולי קולות. בעוד שתי דקות מור אמורה להגיע לשיעור "ללמוד מחדש" אך אינה זוכרת איזה חדר הוקצה היום לטובת השיעור שכה אהוב עליה ולו רק בזכות המורה המכילה והתומכת שמחכה לה שם. למור הייתה תחושה של דז'ה-וו: טרם צאתה מביתה היא חוותה אותה תחושה של בלבול כשלא מצאה את הספרים והמחברות הנחוצים לה לאותו יום.