תחומי פעילות שער

  • תכנית המלגות על-שם איידה
    תכנית המלגות על-שם איידה

    אנו מאמינים כי כל ילד וילדה זכאים להזדמנות שווה בחיים, להשכלה איכותית, לקריירה ולפרנסה ראויה. על-כן, המפתח להתקדמות בסולם החברתי ולפריצת מעגל העוני נמצא בתעודת הבגרות, בלימודים גבוהים ובבניית קריירה. אולם, חסמים סוציו-אקונומיים קשים מונעים מתלמידים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית הזדמנויות למידה, והם אינם זוכים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם. כתוצאה מכך, הם נדחקים לשולי החברה ומגיעים למצבי סיכון. כדי לשנות את המצב הקיים יש צורך במקפצה חינוכית וחברתית שתכלול ליווי לימודי ותמיכה רגשית. רק כך נוכל לייצר רצף חינוכי-חברתי מהתיכון עד לאוניברסיטה.

    קרא עוד...
  • ללמוד מחדש
    ללמוד מחדש

    כל הילדים זכאים ללמוד; זוהי זכות אנושית בסיסית. עבור ילדים הסובלים מלקויות למידה ומקשיי קשב וריכוז זכות זו אינה מובנת מאליה. ילדים אלה זקוקים לשיטות למידה אשר מותאמות לצרכים שלהם ועוזרות להם להתמודד עם הקשיים. למרות היכולות התקינות, ילדים אלה לרוב מתקשים לשמור על אותו קצב הלימוד עם חבריהם לספסל הלימודים. הקשיים והכישלונות הלימודיים שלהם מובילים להערכה עצמית נמוכה ולתסכול ההולך וגדל אל מול התהליך הלימודי כולו. רגשות אלה מתעצמים כשמדובר בילדים מאזורים מוחלשים, בהם יש נטייה להזניח או אף להתעלם מהקשיים שלהם בעקבות תנאים כלכליים מאתגרים וחוסר מודעות.

    קרא עוד...
  • סודקות את תקרת הזכוכית
    סודקות את תקרת הזכוכית

    בתי-ספר באזורים של פריפריה חברתית ניצבים בפני קשיים רבים הנובעים ממחסור בתקציבים, מרמת מודעות נמוכה של ההורים לחשיבות ההשכלה, ממיעוט במודלים של קריירה בסביבה ולעיתים גם מקשיים בהשגת כוח האדם החינוכי המתאים, בייחוד לרמות הגבוהות של הלמידה. בתי-ספר אלה נאבקים פעמים רבות על עצם הזכאות לבגרות יותר מאשר על קידום לבגרות איכותית פותחת דלתות.

    קרא עוד...
  • שערים לבגרות
    שערים לבגרות

    בישראל, המפתח להצלחה נמצא בתעודת הבגרות המשמשת כרטיס כניסה לאקדמיה. באזורים מוחלשים לילדים ולנוער חסרה המקפצה החינוכית והחברתית וכמו כן המודעות הנדרשת להגיע ליעד זה. התכנית שלנו נועדה לסייע לבתי-ספר בפריפריה החברתית להפוך לקרקע להתפתחות על-ידי חיזוק הרמה הארגונית והפדגוגית של צוות בית-הספר.

    קרא עוד...