לכל אדם הזכות לרמת חיים נאותה ולחיים של רווחה. צמצום פערים חברתיים הנו ערך מכונן בתפיסת היהדות, שביכולתו להוביל לכבוד האדם, לשוויון ולצדק חברתי. הקטנת היקף מצבי הסיכון אליהם חשופים בני נוער ומשפחותיהם בפריפריה החברתית גאוגרפית, מבטיחים את שגשוגה וחוסנה של החברה הישראלית. הענקת מרחב בטוח וזיהוי מסוגלויות המצויות בכל נערה ונער, תוך העצמתם לנוע לכיוון של הצלחה והישגים, מהווים תיקון חברתי והלכה למעשה של יהדות חברתית.
"את מרגישה בבית. יש לך סלון, מטבח ופינת משחקים... יש לך עם מי לדבר. את יכולה להעביר את הזמן מבלי להסתבך בצרות, ויש אווירה נהדרת. את יכולה להעביר את הזמן...
מדריכי הנוער הם הנכסים החשובים ביותר בעבודה עם בני הנוער. הם מהווים 'בוגר משמעותי', כתובת ישירה לבני הנוער עבור מצוקותיהם וצורכיהם.
מימוש הפוטנציאל הלימודי הטמון בתלמיד והכשרתו להתמודדות יעילה עם אתגרי העתיד תלויים באמצעים חינוכיים וארגוניים מורכבים בתחומים הבאים: דימוי עצמי, הנעה ללמידה, דרכי למידה ייחודיות, חשיבה רפלקטיבית, רף הישגים גבוה, יכולות מדעיות גבוהות, השכלה רחבה ומיומנויות למידה. כלל התלמידים והמגזרים בישראל זכאים לתנאים שיאפשרו להם מצוינות חינוכית, אך בפריפריה הגיאו-חברתית נדרשת השקעה רבה יותר כדי להשיגה.
בתי-ספר באזורים של פריפריה חברתית ניצבים בפני קשיים רבים הנובעים ממחסור בתקציבים, מרמת מודעות נמוכה של ההורים לחשיבות ההשכלה, ממיעוט במודלים של קריירה בסביבה ולעיתים גם מקשיים בהשגת כוח האדם...
כל הילדים זכאים ללמוד; זוהי זכות אנושית בסיסית. עבור ילדים הסובלים מלקויות למידה ומקשיי קשב וריכוז זכות זו אינה מובנת מאליה. ילדים אלה זקוקים לשיטות למידה אשר מותאמות לצרכים שלהם...
אנו מאמינים כי כל ילד וילדה זכאים להזדמנות שווה בחיים, להשכלה גבוהה, לקריירה ולפרנסה ראויה. על-כן, ההשכלה היא המפתח להתקדמות בסולם החברתי ולפריצת מעגל העוני. חסמים סוציו-אקונומיים קשים מונעים מתלמידים...
בישראל, המפתח להצלחה ולמוביליות חברתית נמצא בתעודת הבגרות המשמשת כרטיס כניסה לאקדמיה. בבתי-ספר בפריפריה החברתית חסרה לעיתים המקפצה החינוכית והמודעות החברתית להגיע ליעד זה. תכנית "שערים לבגרות" נועדה לסייע לבתי-ספר...
יהדות רחבה ומכילה שמכבדת ערכים של צדק חברתי ומממשת אותם בחיי היומיום תשחרר את החברה הישראלית nהתפיסה המוטעית, שמשקפת את ההפרדה בין חינוך ממלכתי וממלכתי דתי. ייצוג ראוי לזהות המסורתית יאפשר יצירת אקלים חינוכי, תחושת שייכות, מסוגלות, צמיחה אישית והישגים לימודיים. ליווי בתי הספר בקהילות ושיתוף פעולה איתם יאפשר ביסוס של חינוך יהודי ויפתח ערוץ תקשורת מפרה, בין מערכות החינוך, בתחום השיח במסורת היהודית.
בית מדרש "שערי עוזיאל" למנהיגות רבנית חברתית בנשיאות הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורומחזק את רבני ישראל כמקור השראה בשאלות של צדק-חברתי ותיקון עולם, ומקדם לימוד תורני הפתוח למציאות החברתית. בית המדרש...
בשנת הלימודים תשע"ז לומדים בכרם מאה סטודנטים לתעודת הוראה, כמסלול ייחודי במכללת דוד ילין. תלמידי כרם הם בעלי תואר אקדמי, וסגל ההוראה בכרם מגוון וכולל מורים ותיקים ומומחים בתחומם, אנשי...
התכנית מיועדת לבני נוער מאירופה, קנדה וישראל. מטרתה היא חיזוק הזהות היהודית תוך לימוד השפה העברית והרחבת הידע על אודות החברה הישראלית, ההיסטוריה של מדינת ישראל והציונות. התכנית מתקיימת ב'מקווה...
'מחויבים' הוא בית מדרש למנהיגות סטודנטים, המתרגם ערכים ונכסים אישיים, קהילתיים ותרבותיים לעוצמה של נתינה ומעורבות חברתית בקהילה. הסטודנטים לומדים בבית מדרש המתמקד בסוגיות חברתיות, באמצעותו הם מגבשים תפיסת עולם...
בית מדרש לצעירים בני מקום הנטועים בפריפריה. התכנית מבנה תהליכי למידה קבוצתיים, המעצבים זהות אישית והזדהות מקומית, תוך רתימתם לעשייה קהילתית. הצעירים לומדים בבית מדרש המתמקד בסוגיות חברתיות, באמצעותו הם...
במחשב"ה הוא בית מדרש חברתי בשירות הקהילה, הפועל עם צעירים וצעירות בשנת שירות ובמכינות קדם צבאיות.
תדרשי היא תכנית בית מדרש של ממזרח שמש לנשים המכוונת לעשייה. בתכנית תהליכי למידה קבוצתית, העוסקים במפגש שבין עולמות הזהות והידע המסורתיים, המזרחיים והנשיים. התכנית מבקשת לתת מענה לבעיית הדרת...
מכון כרם מלווה את הסטודנטים גם בראשית דרכם כמורים. עם סיום ההכשרה המעשית הופכים הסטודנטים מתחילים למורים מן המנין בבתי ספר, תחילתה של ההוראה מלווה בדילמות, בהתלבטויות ובקשיים. בכדי לתמוך...
בכרם מתקיימים מפגשים עם סופרים ואנשי רוח, ערבי תרבות, בתי מדרש, סדנאות כתיבה, אירועים מוזיקליים ועשייה אומנותית. המפגשים פתוחים לקהל הרחב ואנשי חינוך ומורים משתלמים המעוניינים להרחיב את תחומי הידע...
מדוע 'קהילה של ערבות'?מגמות מתגברות של ניכור וקיטוב לצד התרופפות ערכי סולידריות וקהילתיות בחברה הישראלית משתקפים במרחב החינוכי ובנטייה המתגברת בבתי הספר לקידום הישגים אישיים תוך דחיקת השיח הערכי- חברתי....
מדוע 'הוראה דיאלוגית ושיח מיטבי?'בית הספר מאגד קהילה אנושית מגוונת של זהויות ותרבויות ואוצר בתוכו שפע הזדמנויות יומיומיות לפיתוח תקשורת, סולידריות ורגישות לאחר. למרות זאת, האקלים החברתי-חינוכי בבית ספר הוא...
מדוע פיוט?הפיוט מהווה נכס יהודי, ערכי ותרבותי, הקושר בין מסורות עבר מוזיקליות לתרבות ישראלית עכשווית. מאז הקמתה של מדינת ישראל ועלייתן של הקהילות השונות ארצה, הלך ונשכח חלק גדול ממורשת...
מדוע מעגל השנה?מעגל השנה העברי וחגיו מהווים ציר רגשי וחברתי שעליו מושתתת הזהות האישית והקולקטיבית שלנו. הם מספרים את סיפורו של העם היהודי ומעצבים את הנרטיב ההיסטורי המשותף, ולצדו את...
תכנית "מרחב קהילתי" המשותפת ל'ממזרח שמש'- כל ישראל וחברים ולקרן האני (The Honey Foundation) הוקמה במטרה לטפח מנהיגות רוחנית קהילתית איכותית ומקצועית, הפותחת שער עבור ישראלים וישראליות ברחבי הארץ המבקשים...