תוכנית מורשה
למידה בית מדרשית ושיח מברר זהות תוך רגישות למגוון המסורות והזהויות
התוכנית מטפחת יהדות ישראלית מחברת, בבתי ספר ממלכתיים, ומלווה את צוות בית הספר, בפיתוח שיח ערכי יהודי-ישראלי, המוביל לעשייה חברתית, תוך היכרות והנכחה חיובית של מנעד הזהויות בחברה הישראלית, ובפרט של התלמיד המסורתי. התוכנית מחזקת את המיומנויות ותחושת המסוגלות הבית ספרית ללמידה בית מדרשית דיאלוגית, ומזמנת חיבורים למגוון מסורות ישראל.
התוכנית מכשירה רכז בית ספרי ומאמנת צוותי מורים בהובלת תהליכי למידה ויצירת הזדמנויות חינוכיות לעיסוק בבירור זהות יהודית ישראלית. במקביל היא מקימה קבוצות מנהיגות של תלמידים, המנחים בעצמם, לימוד בחברותא בכיתתם, ובאירועי בית הספר. הלמידה בקבוצות קטנות, מעודדת ביטוי לכל תלמיד, ומאפשרת ההעצמה של תלמידים, שעמדתם אינה באה לידי ביטוי בכיתה.
תכנית מורשה – מדדי תוצאה:
- מורי בית הספר במקצועות הזהות והשייכות, עומדים בהצלחה, במבחן הערכה בתחום התפישות וההעמדות בנושא יהדות ישראלית מחברת.
- התלמידים מובילי חברותא ידווחו על תחושת מסוגלות ומוטיבציה להנחות שיח ערכי יהודי-ישראלי, ללמוד וללמד מקורות יהודיים.
- בית הספר יזכה לאות מצוינות בחינוך יהודי-ישראלי או לפרס חינוך מוסדי, לפחות פעם אחת ב-4 שנים.
Key Performance Indicator) KPI/מדדי ביצוע מרכזיים)
950 מובילי חברותא, ב-40 בתי ספר, המובילים מעגלי שיח ב-200 אירועים קהילתיים עם עוד 14,000 תלמידים, מורים והורים.
הרכז הבית ספרי יודע להנחות מובילי חברותא באופן עצמאי, ויכול ללוות מורים נוספים בלמידה בית מדרשית דיאלוגית, ובעיסוק בבירור זהות יהודית-ישראלית.