מנחים ורכזים

מיון לפי נושאים

מצוינות והצטיינות

מערך שיעור
מיועד ל: 
enseignants
ערך המצוינות הוא אחד הערכים המרכזיים בעשייה החינוכית בכל ישראל חברים. מגוון מצגות ומערכי שיעור עוסקים במשמעות של הערך, זיהוי, כלים ופעילויות בנושא.

טיפול בהתנגדויות

מערך שיעור
מיועד ל: 
enseignants
מערך שיעור העוסק בדרכי התמודדות עם התנגדויות בתהליך פרטני ובצוות. המערך מציע פעילויות, מאמרים ושאלות לדיון בנושא התנגדויות.

שאילת שאלות

מערך שיעור
מיועד ל: 
enseignants
מצגת פעילות ודף עם מהלך לסדנה בנושא שאילת שאלות. מיומנות שאילת שאלות חשובה להתמודדות עם אתגרים, לחיזוק המרכיב הזהותי ולעידוד מצוינות בקרב תלמידים ואנשי צוות.

ישיבות צוות אפקטיביות

מערך שיעור
מיועד ל: 
enseignants
מצגת שמטרתה להדגיש את חשיבותה של ישיבת צוות מקצוע, תוך התייחסות לאתגרים ומתן כלים לביצוע ישיבה אפקטיבית. במהלך המפגש תתקיים חשיבה עם הרכזים הפדגוגיים בנושא ישיבות צוות אפקטיביות, תוך ניסיון להגיע לתובנות. השאלות רלוונטיות גם לצוות רכזי המקצוע – השיח והכלים שיוצעו במפגש, יהוו פלטפורמה למפגש עם רכזי המקצוע על מנת שיוכלו לקיים ישיבות צוות אפקטיביות.

שיח זהות – לרכזים

מערך שיעור
מיועד ל: 
מצגת לפתיחת שנה, עם פעילויות שונות עבור הרכזים, שמטרתן לחבר את שיח הזהות לנושא המצוינות.

חוסן ועשייה

מערך שיעור
מיועד ל: 
על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה, יש להיערך עם מענים פדגוגיים ומענים רגשיים מותאמים. מצגת זו מציעה מהלך פעילות ושיח עם התלמידים, על מנת לטפח חוסן וכלים להתמודדות דרך עשייה.

חוברת שערים למצוינות

מערך שיעור
מיועד ל: 
enseignants
הסדנאות עוסקות במצוינות כערך, ומטרתן לעורר חשיבה, לפתח עמדות ולהעניק כלים המכוונים לטיפוח מצויינות. בין הסדנאות תמצאו עיסוק בהבחנה בין הצטיינות למצוינות, הרווח שמאחורי השאיפה למצוינות, הבחנה בין למידה מקובעת ללמידה מתפתחת, כישלונות כמנוף להצלחה, מקצועות העתיד ודרישותיהם ועוד. הסדנאות מגוונות בתכנים ובמתודות – משולבים בהן קלפי שיח, שירים, סרטים, סרטונים, משחק ומשחוק, הזמנה לביטוי יצירתי ועוד. הגיוון מאפשר להעביר את הסדנאות לתלמידים מתוך עניין, בגובה העיניים, תוך עידוד למידה פעילה וכן מאפשר חיבור מיטבי למורה/מנחה המעביר אותם. בנוסף, לכל יחידה מצורף מאמר רלוונטי, המיועד לאנשי החינוך ומזמין העמקה נוספת.

חוברת סדנאות – שערים לבגרות

מערך שיעור
מיועד ל: 
enseignants
אוסף סדנאות בנושאים פדגוגיים – מהלכי שיעור, שקופיות מידע, הדרכה וכרטיסיות הפעלה.

הנקודה הפנימית שלי כמחנכת

דף לימוד
מיועד ל: 
enseignants
השאלה למה אני עושה את מה שאני עושה? או יותר נכון מתן מענה לשאלה הזו הם שלב הכרחי בכל תהליך אותו אנו מבקשים לקיים. נעסוק בשאלת ה'למה?' משם ל-'מה?' ורק לבסוף ה'איך'. לאחר מכן נבחן מה נרצה להגשים כמחנכים.

זהות ומצוינות

דף לימוד
מיועד ל: 
enseignants
בתי ספר וצוותים חינוכיים עומדים בחזית המאבק על עתידם של הילדים, והם נושאים בגופם את אחת הסגולות הגדולות ביותר שהם יכולים להעניק להם – קשר. בכוחם של אנשי חינוך ליצור מערכות יחסים משמעותיות הצומחות מתוך ראיית הילד כאדם, כאדם שלם המורכב מכמה חלקים; מערכת יחסים שמושתתת על היכרות מעמיקה ואותנטית עם ההקשר התרבותי והמשפחתי של הילדים, כזאת שלא רק אומרת שהיא מאמינה שהם יכולים – אלא מעבירה את המסר הזה באופנים גלויים וסמויים מהרגע שהילדים נכנסים לבית הספר ועד שהם עוזבים אותו בתום 12 שנות לימוד. מפגש זה עוסק בקשר שבין זהותו של התלמיד לבין רמת המצוינות, המסוגלות וההישגיות שלו.

קשר אישי עם תלמידים

דף לימוד
מיועד ל: 
enseignants
על המנהלים והמורים להיות לומדים בעצמם. עליהם לגלות מה הילדים אוהבים ומעריכים, מה מסב להם הנאה, מה מדאיג אותם. עליהם ללמוד גם על התרבויות וארצות המקור של הילדים והמשפחות, ואיך הם מגדירים את עצמם. מנהלים ומנהלות וצוותי חינוך צריכים ללמוד לכבד מגוון רחב של משפחות ותצורות משפחתיות וכן לאמן את עצמם להשהות שיפוטיות, הטיות והנחות יסוד. מפגש זה עוסק בעקרונות התקשורת מול התלמידים ועל חשיבות ההיכרות העמוקה איתם.

איזו מנצחת אני – המחנכת כמנהלת כיתה

דף לימוד
מיועד ל: 
enseignants
מחנכות עובדות מול גורמים שונים (תלמידים, הורים, מורים מקצועיים, הנהלה, ייעוץ ועוד) כשלכל אחד מהם משקל בהצלחת המשימה. המחנכת נמצאת בצומת הדרכים בין כל הגורמים, מה שמציב אותה כמנהלת של מערכת – או – כמנצחת של תזמורת, שתפקידה הוא ליצור הרמוניה בין כל חלקי התזמורת על מנת שתיווצר אותה "מלודיה הרמונית" שתאפשר תחושת הצלחה לכל אחד מהגורמים (כמו בתזמורת, כשכל אחד מהגורמים מגשים עצמו ו"מנגן" כמיטב יכולתו נוצרת הרמוניה).