מנחים ורכזים
מיון לפי נושאים
פדגוגיה מבוססת זהות – מודל שורשים וכנפיים
הפעלה
מיועד ל:
מורים
- נושא: מישרים
מצגת מקיפה על פדגוגיה מבוססת זהות – מודלים, תרגילים וכלים בעבודה החינוכית
תלמוד המביא לידי מעשה
מערך שיעור
מיועד ל:
בתי מדרש, קהילות
- נושא: ממזרח שמש
המסורת היהודית מעמידה את לימוד התורה ואת קיום התורה כערכים מרכזיים שלה. לימוד ומעשה נתפסים כעומדים בסתירה זה לזה והשקעה באחד מהם באה על חשבון השקעה באחר. תפיסה זו מובילה לשאלה מי גדול יותר תלמוד או מעשה? ודוחפת להכרעה בשאלה זו.
הכרעה בשאלה עשויה להתבטא בהשקעת זמן, כוחות ומשאבים גדולים יותר, אך היא בעיקר משפיעה על ההיררכיה שנוצרת בין תלמוד ומעשה. יצירת היררכיה בין השניים עלולה ליצור היררכיה גם בין בני האדם העוסקים בלימוד לבין אלה העוסקים במעשה ולהדיר אנשים מסוימים מהלימוד ואנשים אחרים מהמעשה.
טשטוש הדיכוטומיה בין לימוד ומעשה וזיהוי תהליכי לימוד שיש בהם מעשה ומעשים שיש בהם לימוד תורה מאפשר להרחיב את מעגלי הלימוד והמעשה לקבוצות שונות באוכלוסייה ולצמצם הדרה חברתית מאחד ממעגלים אלה בכדי להמשיך את מרכזיותם במסורת היהודית זה לצד זה.
מחוון אוריינות לשונית
הפעלה
מיועד ל:
מורים
- נושא: מישרים
מחוון פדגוגיה מבוססת זהות באוריינות לשונית
קלפי שיח לחנוכה
מערך שיעור
מיועד ל:
חטיבה עליונה
- נושא: סודקות
כרטיסיות וקלפי שיח להעמקת היכרות והעצמה.
יום רבין
מערך שיעור
מיועד ל:
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- נושא: מורשה
מערך לימוד ופעילות סביב יום האזכרה לרצח רבין. שיח בנושא סבלנות וסובלנות, תפיסות שונות של המציאות והתמודדות עם מחלוקת.
נשים מקדשות שינוי חברתי
מערך שיעור
מיועד ל:
בתי מדרש, קהילות
- נושא: ממזרח שמש
בחברה המערבית שותפות הנשים במרחבים הציבוריים הולכת ומתרחבת, תהליך שהמנוע המרכזי שלו הן תנועות נשים שמטרתן ליצור שינוי חברתי. שותפותן של נשים במעגלים החברתיים מעוררת את הרצון להיות שותפות גם במרחבים ציבוריים של החיים היהודיים.
בחברה המסורתית והדתית בישראל מתרחשים בשנים האחרונות תהליכים של הקצנה דתית שאחד התוצרים שלהם הוא הדרה של נשים מהמרחב היהודי הציבורי בטענה ששותפות שלהן במרחבים אלה היא פגיעה בהלכה.
תהליכים מנוגדים אלה גורמים לתנועות מגדריות במרחב היהודי לדחוף לצמצום הפער בדרכים רדיקאליות שעלולות לפגוע במשפחה ובקהילה ובערכים המרכזיים שלהן.
זיהוי מסורות שמאפשרות לנשים שותפות במרחב הציבורי היהודי והבנת מרכזיותה של המשפחה בבניית חברה מתוקנת מאפשרים להניע תהליך של שינוי במעמדן של הנשים מבלי לפרק מסגרות ערכיות אחרות.
חוסן ועשייה
הפעלה
מיועד ל:
- נושא: שערים לבגרות
על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה, יש להיערך עם מענים פדגוגיים ומענים רגשיים מותאמים. מצגת זו מציעה מהלך פעילות ושיח עם התלמידים, על מנת לטפח חוסן וכלים להתמודדות דרך עשייה.
איזו מנצחת אני – המחנכת כמנהלת כיתה
השתלמות מורים
מיועד ל:
מורים
- נושא: ראשית
מחנכות עובדות מול גורמים שונים (תלמידים, הורים, מורים מקצועיים, הנהלה, ייעוץ ועוד) כשלכל אחד מהם משקל בהצלחת המשימה. המחנכת נמצאת בצומת הדרכים בין כל הגורמים, מה שמציב אותה כמנהלת של מערכת – או – כמנצחת של תזמורת, שתפקידה הוא ליצור הרמוניה בין כל חלקי התזמורת על מנת שתיווצר אותה "מלודיה הרמונית" שתאפשר תחושת הצלחה לכל אחד מהגורמים (כמו בתזמורת, כשכל אחד מהגורמים מגשים עצמו ו"מנגן" כמיטב יכולתו נוצרת הרמוניה).
סדנת אני בעולם
מערך שיעור
מיועד ל:
חטיבה עליונה
- נושא: סודקות
מערך לסדנת היכרות – אני בעולם.
ערכת מערכים ומתודות לרכזת סודקות
מערך שיעור
מיועד ל:
חטיבה עליונה
- נושא: סודקות
אוסף מלא של מערכי שיעור, סדנאות, הפעלות ועזרים.
מניפות וסודקות
הפעלה
מיועד ל:
חטיבה עליונה
- נושא: סודקות
מניפת שאלות היכרות ושיח בנושא זהות עצמית ונשית.