מנחים ורכזים

מיון לפי נושאים

מודל התקשורת

הפעלה
מיועד ל: 
מורים
ילדים וילדות גדלים ומתפתחים בסביבות תרבותיות שונות, משתייכים למעמדות סוציו-אקונומים שונים, לקבוצות אתניות ולאומיות שונות. כיצד שיוכים אלו משפיעים על הקשר בין בית הספר להורים? מטרתנו היא להרחיב את נקודת המבט ולהתבונן בסמוי מן העין, לחשוף את המנגנונים המשפיעים השפעה מהותית על יחסי הכוחות הבלתי פורמליים. קריאה ביקורתית של הטקסט החבוי המעצב, באופן לא מודע אולי, את המפגש בין הורים ומורים.

קלפי שיח לחנוכה

מערך שיעור
מיועד ל: 
חטיבה עליונה
כרטיסיות וקלפי שיח להעמקת היכרות והעצמה.

חוסן ועשייה

הפעלה
מיועד ל: 
על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה, יש להיערך עם מענים פדגוגיים ומענים רגשיים מותאמים. מצגת זו מציעה מהלך פעילות ושיח עם התלמידים, על מנת לטפח חוסן וכלים להתמודדות דרך עשייה.

יום ההוקרה לפצועי צה"ל – רבי עקיבא והתלמיד החולה

מערך שיעור
מיועד ל: 
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סביב יום ההוקרה לפצועי צה"ל, מערך לימוד ופעילות שיח בנושא ביקור חולים וכיצד הוא תורם הן לקשרים החברתיים והן למצב הנפשי והפיזי של החולים.

יום רבין

מערך שיעור
מיועד ל: 
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
מערך לימוד ופעילות סביב יום האזכרה לרצח רבין. שיח בנושא סבלנות וסובלנות, תפיסות שונות של המציאות והתמודדות עם מחלוקת.

יום הזיכרון לחללי צה"ל

מערך שיעור
מיועד ל: 
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
פעילות סביב יום הזיכרון לחללי צה"ל, על זיכרון, מורשת והשראה. לימוד משותף ושיח סביב כרטיסיות השראה עם ציטוטים של חללי מלחמת חרבות ברזל.

מחוון אוריינות לשונית

הפעלה
מיועד ל: 
מורים
מחוון פדגוגיה מבוססת זהות באוריינות לשונית

הנקודה הפנימית שלי כמחנכת

השתלמות מורים
מיועד ל: 
מורים
השאלה למה אני עושה את מה שאני עושה? או יותר נכון מתן מענה לשאלה הזו הם שלב הכרחי בכל תהליך אותו אנו מבקשים לקיים. נעסוק בשאלת ה'למה?' משם ל-'מה?' ורק לבסוף ה'איך'. לאחר מכן נבחן מה נרצה להגשים כמחנכים.

ט"ו בשבט ויום המשפחה – שורשים וכנפיים

מערך שיעור
מיועד ל: 
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
מערך פעילות ולימוד סביב מקורות העוסקים בחיבור בין תקופת ט"ו בשבט ליום המשפחה. קטעי שירה, מדרש וקריאה בשילוב כרטיסיות פעילות המעוררים שיח ושיתוף בנושא זהות משפחתית, ערכים ומסורת.

שאילת שאלות

מערך שיעור
מיועד ל: 
מורים
מצגת פעילות ודף עם מהלך לסדנה בנושא שאילת שאלות. מיומנות שאילת שאלות חשובה להתמודדות עם אתגרים, לחיזוק המרכיב הזהותי ולעידוד מצוינות בקרב תלמידים ואנשי צוות.

חן מקום על יושביו

מערך שיעור
מיועד ל: 
בתי מדרש, קהילות
מקום מגורים הוא הרבה מעבר לסביבה פיזית, המספקת הגנה מכוחות הטבע, סכנות ועוד. מערכת הקשרים בין האדם לבין המקום בו הוא חי מורכבת מצרכים פיזיים, רגשיים וחברתיים. מערכת זו מביאה לחיבור רגשי מיוחד שנוצר בין אדם למקום בו הוא גדל ובו הוא חי, חיבור הקיים באופן טבעי לכול אדם בלי קשר לאופי או המעמד הגאו חברתי של המקום. תחושות ההזדהות, השייכות והאהבה של אנשים למקום בו הם חיים אינו תלוי במעמדו הגאו-חברתי של המקום, אבל לעתים קרובות ניתן למצוא פער בין היחס החברתי כלפי אנשים החיים במקום בעל מעמד גיאו-חברתי נמוך וחשים חיבור למקום לבין היחס החברתי להזדהות של אנשים החיים במקום בעל מעמד גאו-חברתי גבוה. הפער ביחס לתחושת השייכות בשל מעמדו הגאו-חברתי של המקום מוביל לקושי של אותם אנשים להסביר את סיבות אהבתם למקום ואף להפנמת התפיסה החיצונית השלילית. הקשר והחיבור הטבעי שיש לאדם עם מקום מגוריו הוא חיבור שמעניק תחושת שייכות, גאווה וכוח לפעול לטובת המקום ויושביו. זיהוי רגשות ההזדהות, החיבה וחיזוק הכוחות המקומיים המהווים את התשתית לרגשות אלה, במקביל לזיהוי תהליכים חברתיים המקבעים את מעמדו הגאו-חברתי הנמוך של המקום, יתרמו לפיתוח המקום, לתחושת החיבור והשייכות של אנשים אליו וליכולת שלהם להסביר אותה.

סדנת חוזקות

מערך שיעור
מיועד ל: 
חטיבה עליונה
מערך שיעור בנושא חוזקות.